Snabbare väg till arbetstillstånd för medlemmar i Teknikföretagen

Teknikföretagen bistår medlemsföretag med ansökan om arbetstillstånd för s.k. tredjelandsmedborgare, dvs. individer som kommer från länder utanför EU/EES och Schweiz och som söker tillstånd för att arbeta i Sverige.

Teknikföretagen är i dagsläget den enda arbetsgivarorganisationen som är certifierade hos Migrationsverket för att ansöka om arbetstillstånd på medlemsföretags vägnar. Certifieringen innebär att processen med tillståndsansökan går mycket snabbare och smidigare än vid en ansökan som en arbetsgivare och en tredjelandsmedborgare själva gör hos Migrationsverket.

Medlemsföretag i Teknikföretagen omfattas av kollektivavtal vilket innebär att de, vid en korrekt tillämpning av kollektivavtalet, uppfyller de viktigaste kraven på arbetstillstånd vad gäller bl.a. lägsta lönenivå och kollektivavtalade försäkringar.

Läs mer på Teknikföretagens hemsida.

Svenska Brasvärmeföreningens replik på artikel i Land

Här är Svenska Brasvärmeföreningens replik på Bengt Nikanders debattartikel i Land som publicerades i förra veckan: https://www.land.se/debatt/moderna-vedkaminer-hojer-civilberedskapen-och-minskar-utslappen/ Facebook Twitter LinkedIn

Nordpeis AS ny medlem Svenska Brasvärmeföreningen

Från och med 2019 hälsar vi Nordpeis AS välkommen som ny medlem i Svenska Brasvärmeföreningen. Nordpeis är ledande i Europa