Artikel i Hallandsposten om de nya reglerna för braskaminer

Artikel i Hallandsposten publicerad 181202 om de nya reglerna för braskaminer: Läs hela artikeln här.

Hans Wikström, talesperson för Svenska Brasvärmeföreningen, om de nya reglerna:
” – Nya kaminer med bättre verkningsgrad och lägre utsläpp utvecklas ständigt. Det finns en samhällsnytta i det nya direktivet. När Norge stod inför regleringen räknade man ut att om man byter ut gammal teknik, tillverkad före 1997, mot ny teknik fram till 2025 – då kunde man spara upp till 1,2 miljarder i sjukvårdskostnader bara under 2025, på grund av kraftigt minskade utsläpp, säger Hans Wikström, talesperson för Svenska Brasvärmeföreningen, som är en branschorganisation för företag som utvecklar, tillverkar och säljer produkter inom brasvärme.”

Artikel om krisberedskap och utbyte

Se en aktuell tidningsartikel där Patric Davidson, som driver Eldstaden i Gisebo, blir intervjuad om bl a krisberedskap och utbyte.

Artikel om Miljömålet frisk luft

Se tidningsartikel om miljömålet frisk luft (publ. i Mariestadstidningen 200129) Facebook Twitter LinkedIn Gmail

Det går att elda klimatsmart

Intervju i SR P4 Väst med Hans Wikström, presstalesman i Svenska Brasvärmeföreningen – Det går att elda klimatsmart, kolla rökens