Artikel i Hallandsposten om de nya reglerna för braskaminer

Hans Wikström, talesperson för Svenska Brasvärmeföreningen, om de nya reglerna:
” – Nya kaminer med bättre verkningsgrad och lägre utsläpp utvecklas ständigt. Det finns en samhällsnytta i det nya direktivet. När Norge stod inför regleringen räknade man ut att om man byter ut gammal teknik, tillverkad före 1997, mot ny teknik fram till 2025 – då kunde man spara upp till 1,2 miljarder i sjukvårdskostnader bara under 2025, på grund av kraftigt minskade utsläpp, säger Hans Wikström, talesperson för Svenska Brasvärmeföreningen, som är en branschorganisation för företag som utvecklar, tillverkar och säljer produkter inom brasvärme.”

Artikel i Hallandsposten om de nya reglerna för braskaminer

Artikel i Hallandsposten publicerad 181202 om de nya reglerna för braskaminer: Läs hela artikeln här. Hans Wikström, talesperson för Svenska

Snabbare väg till arbetstillstånd för medlemmar i Teknikföretagen

Teknikföretagen är i dagsläget den enda arbetsgivarorganisationen som är certifierade hos Migrationsverket för att ansöka om arbetstillstånd på medlemsföretags vägnar.

Brasvärmeföreningen: Bra att problemen med föråldrad eldningsteknik uppmärksammas

Umeå Universitet lyfter i en uppmärksammad studie om åldrande, minne och demens att vedeldning kan vara en lika stor risk

Svenska Brasvärmeföreningens personuppgiftspolicy

Svenska Brasvärmeföreningen värnar om personlig integritet och vill skydda personuppgifter på bästa sätt. Den nya Dataskyddsförordningen (GDPR) börjar gälla den