SVBF webinar – Opinionsbildning som marknadsföring

SVBF bjuder in alla medlemmar i föreningen till ett webinar via Teams med temat opinionsbildning som marknadsföring – Kan åsikter vinna kunder?
Som företagare är vi ofta skickliga i att övertyga kunder, bara de kommit in i butiken. Men hur ska man få dem att ta kontakt? I det moderna medielandskapet är det svårt att nå ut till nya kunder, också sådana som inte förstått att de har ett behov av brasvärme. Köpt reklam, både i tidningar och digitalt, är en väg, men kan ofta vara ganska dyr. Ett alternativ eller komplement är att få ”gratis” uppmärksamhet i media, på nyhetsplats eller på debattplats och där ha ett engagerande budskap. I coronatider kan det handla om krisberedskap. Men det kan också handla om ekonomi och om ren eldning.
Hur kan du som företagare använda opinionsbildning för att marknadsföra dig? Vilka är möjligheterna och riskerna? Och hur gör man konkret?

Tid: Onsdagen den 17 juni kl. 11.00-12.15
Plats: Via Teams. Du får en länk i samband med din anmälan. Du behöver inte ha Teams på din dator för att det ska fungera.

Anmälan: Anmäl dig senast den 12 juni till brasvarme@tebab.com

För mer info kontakta brasvarme@tebab.com