Debattartikel “Skärpta regler för kaminer rätt väg”

I dagarna meddelade Boverket att införandet av de skärpta reglerna för nyinstallation av kaminer och vedspisar skjuts fram ytterligare. Då de skärpta reglerna har varit ett viktigt led i att minska de skadliga utsläppen från gamla kaminer beklagar vi som bransch att införandet ständigt skjuts upp. Frisk luft är ett av Sveriges 16 miljökvalitetsmål för 2020, men detta tycks nu allt mer avlägset.

Läs artikeln i sin helhet här.

Debattartikel “Skärpta regler för kaminer rätt väg”

Ny och obligatorisk databas för energimärkta produkter

Från 1 januari 2019 är det lag på att lägga in information om energimärkta produkter i en nya databas –

Artikel i Hallandsposten om de nya reglerna för braskaminer

Artikel i Hallandsposten publicerad 181202 om de nya reglerna för braskaminer: Läs hela artikeln här. Hans Wikström, talesperson för Svenska

Snabbare väg till arbetstillstånd för medlemmar i Teknikföretagen

Teknikföretagen är i dagsläget den enda arbetsgivarorganisationen som är certifierade hos Migrationsverket för att ansöka om arbetstillstånd på medlemsföretags vägnar.