Debattartikel ”Skärpta regler för kaminer rätt väg”

I dagarna meddelade Boverket att införandet av de skärpta reglerna för nyinstallation av kaminer och vedspisar skjuts fram ytterligare. Då de skärpta reglerna har varit ett viktigt led i att minska de skadliga utsläppen från gamla kaminer beklagar vi som bransch att införandet ständigt skjuts upp. Frisk luft är ett av Sveriges 16 miljökvalitetsmål för 2020, men detta tycks nu allt mer avlägset.

Läs artikeln i sin helhet här.

Artikel om krisberedskap och utbyte

Se en aktuell tidningsartikel där Patric Davidson, som driver Eldstaden i Gisebo, blir intervjuad om bl a krisberedskap och utbyte.

Artikel om Miljömålet frisk luft

Se tidningsartikel om miljömålet frisk luft (publ. i Mariestadstidningen 200129) Facebook Twitter LinkedIn Gmail

Det går att elda klimatsmart

Intervju i SR P4 Väst med Hans Wikström, presstalesman i Svenska Brasvärmeföreningen – Det går att elda klimatsmart, kolla rökens